Oliemalerier
Affald. 205x155cm.
Korthuset. 400x180cm.
Vendingen ”alt synes at ramle sammen som et korthus” passer godt på dette billede af det moderne menneske i al dets afmagt og isolation. En nøgen mand og kvinde siddende i hvert sit papirbur – vi kan se at muren kan gennembrydes så let som ingenting. Alligevel er de ude at stand til at få kontakt med hinanden. Rådvilde og fortvivlede hånes de af to unge mennesker, mens to ligeledes nøgne figurer uden for huset – to yngre udgaver af hovedpersonerne? – vender sig bort i hver din retning med alle tegn på desperation i deres udtryk og med kranieskaller liggende for deres fødder.
Jerry Adders maleri kan være et symbol og udtryk for den ensomhed og afmagt der kommer når kærligheden spiller fallit. Når man ikke længere lytter til hinanden, når det hele kollapser. En tilstand der føles lige så død som de kranier man ser i billedet. De to hånende figurer synes at antyde at det er de forhenværende elskendes egen skyld at kærligheden har spillet fallit. Isolationen kan jo brydes med en enkelt symbolsk tryk på de papirtynde vægge. Måske de og vi har glemt at man skal kæmpe for kærligheden? "Kunstanmelder Tom Jørgensen"
Power Of Vulnerability. 145x140cm.


For Sent. 120x100cm.
Splid. 120x100cm.
Sommernatten. 150x100cm.
Byrden. 150x100cm.
Indeklemt. 150x100cm.
Hengivelse. 150x100cm.
Alteret. 150x100cm.
Healing. 150x100cm.
Morgengry. 150x100cm.
Intre. 130x100cm.